ABRAGCIEMS 2018

17.jūnijs.

            Skaista saulaina diena. Stacijas laukuma pulcējas bērni. Notiek organizatorisko jautājumu izpilde. Pienāk ilgi gaidītais autobuss. Autobusā kāpj un iekārtojas pirmie nometnes dalībnieki un pedagogi. Tad autobuss dodas uz Pārdaugavu, kur tiek uzņemti vēl daļa nometnes dalībnieku. Nākošā pietura Imantā. Tad autobuss dodas Engures virzienā. Ceļā pavadītais laiks paiet ātri. Pēc divām stundām visi nometnes dalībnieki satiekas kempingā „ Abragciems”. Dažas ģimenes ir ieradušies ar savu transportu. Kempinga mājiņas ir sadalītas un bērni steidzas, lai iekārtotos un iepazītos. Pēc neilga laika klāt ir vakariņu laiks, pirms kura nometnes vadītāja visus ir iepazīstinājusi ar nometnes noteikumiem. Pirmais vakars paiet iepazīstot apkārtni un noformējot mājiņas. Katrs veido savu identifikācijas karti ābola formātā, kurš tiek piestiprināts pie mājiņas durvīm. Vēl dodamies izbaudīt arī jūras ūdeni, kurš šodien ir ļoti silts – baudām ūdens peldi.


            Pirmie iespaidi ir dažādi – kāds ir saticis jaunus draugus, kāds ir ieradies pirmo reizi. Bet ir arī patīkamas atkalredzēšanās ar iepriekšējos gados satiktiem bērniem un ģimenēm. Bērni lēnām pierod pie nometnes grafika un paēduši naksniņas, dodas gulēt.

            Audzinātāji pulcējas uz vakara sanāksmi, kurā tiek apstiprināts nākošās dienas plāns.

18.jūnijs.

            Diena sākas ar rīta rosmi. Izvingrinām pirkstiņus. Vingrojumi tiek veidoti tā, lai arī bērni ratiņkrēslos varētu tos veikt. Pildām vingrojumus ar roku stiepšanos, plecu un kakla izvingrināšanu. Izkustinām arī celīšus. Izvingrinām, pamodinām savu ķermeni, tad dodamies sakārtot savus namiņus un pieņemt rīta tualeti.

            Dodamies brokastīs. Kamēr pasniedz brokastis, uznāk milzīga lietusgāze, bet tikpat ātri pazūd un laiks paliek arvien siltāks un saulaināks.


Klāt laiks pirmajai nodarbībai – kartona ziedu izgatavošanai. No nokrāsotiem un sagrieztiem kartona ruļļiem ar karstās līmes palīdzību bērni veido gan vienkāršas , gan sarežģītas un daudzkrāsainas puķes. Tie, kuri pabeiguši savus darbiņus, gatavojas peldei – ūdenī un smiltīs ir silti, tāpēc ūdens prieki turpinās līdz pusdienām. Pēc pusdienām ir klusā stunda, un bērni izklīst pa savā mājiņām, lai atpūstos, palasītu grāmatas, paspēlētu galda spēles vai vienkārši parunātu. Pēc klusās stundas turpinās nodarbības – vējdzirnaviņu izgatavošana. Te nepieciešama veiklība un spēks, lai dzirnaviņas grieztos. Pedagogi palīdz pievienot koka kātiņu. Bērni tūlīt izmēģina pašgatavotos darbiņus, skrienot pa pļavu un celiņiem. Vakarpusē laiks ir silts un saulains, tāpēc mājiņas ir tukšas, toties pilns ir rotaļu laukums. Izmantojot izdevību arī pašā vakarā bērni iet peldēties. Ar patīkamiem iespaidiem visi dodas pa mājiņām un gulēt. Pedagogi sapulcējas, lai pārrunātu dienas laikā piedzīvoto un pārrunātu nākamās dienas nodarbības un brīvo laiku atkarībā no laika apstākļiem.

19.jūnijs.

Saulaina, bet vēsa diena. Rīts sākas ar rīta rosmi. Bērni izvingrina plecus, rokas, vidukli un kājas - ar rokām gaiņā mākoņus un kājas sagatavo lielai staigāšanai un skriešanai. Dodamies sakārtot savus namiņus un pieņemt rīta tualeti.

            Pēc brokastīm visi dodas uz nodarbību – pūcīšu izgatavošanu no dabas materiāliem. Pirms kompozīcijas salikšanas, bērniem jāsalasa dabas materiāli – koku zariņi, mizas, sūnas, skujas , lapas. Katrs darba sanāk individuāls, jo puiši izmanto praktiskas lietas – koku zarus, sūnas. Savukārt meitenēm darbos tiek pievienoti pat pļavas ziedi un krāsaini akmentiņi. Ar karstās līmes palīdzību bērni izveidoto kompozīciju nostiprina uz kartona pamata. Gatavos darbus izliek mazā improvizētā izstādē turpat uz nojumes grīdas: te ir gan lidojušas pūces, gan pūces uz zariņa vai paslēpušās mājiņā, gan aizmigušas, kā arī krāšņā ziedošā mežā.

            Laiks ir mazliet vēss. Bērni steidzās uz siltām pusdienām, pēc kurām var atpūsties mājiņās. Klusā stunda paiet ātri un bērni jau nepacietīgi pulcējas nojumē uz nodarbību. Pedagogi ir cītīgi sagriezuši salmiņus dažādās krāsās. Bērni izvēlas sagataves ar sev mīļāku un tuvāku zīmējumu – suni, kaķi, lāci. Daži izvēlas pat trusi un ābolus. Zīmējumus jānoklāj ar plastilīnu. Darbs ir jāveic rūpīgi, jo uz noklātā zīmējuma ar sagriezto salmiņu palīdzību tiks veidots telpisks efekts. Tāpat jābūt pacietīgiem – jo zīmējuma aizpildīšana ir laikietilpīga. Bērni strādā un darbojas ar interesi. Nodarbībās pavadītais laiks ir bijis garš, tāpēc bērni vēlas izkustēties. Puiši nolemj spēlēt volejbolu, bet meitenes dodas uz basketbola laukumu, bet mazie bērni uz rotaļu laukumu.


            Nojumē tiek sagatavota vieta dejām. Atskanot pirmajai dziesmai uz nojumi steidzas ieinteresētie bērni un izvēlas mūziku dejošanai. Kamēr meitenes dejo, zēni kautrīgi skatās paslēpušies aiz stūra. Nav iespējams atturēties no jautrības, un arī puisi pievienojas dejotāju pulciņam. Diena noslēdzas patīkama gaisotnē. Pedagogi sapulcējas, lai pārrunātu dienas laikā piedzīvoto un pārrunātu nākamās dienas nodarbības un brīvo laiku atkarībā no laika apstākļiem.

20.jūnijs.

            Jau no paša rīta saule ir spoža un silta. Rīta rosme : izvingrinām rokas, kājas, ķermeni un dodamies brokastīs. Šodien tiek gaidīti ciemiņi no Rīgas. Tie ir Rūta un Andris no KR. Barona muzeja. Bērni tiek iepazīstināti ar Baltika svētku vēsturi, jo šogad ir 30 gadi kopš šie svētki notika Latvijā. Tālāk seko rotaļas Jāņu  dienas ieskaņās. Pēc rotaļām Andris ar bērniem dodas uz nojumi muzicēt. Bērniem tiek izdalīti dažādi interesanti mūzikas instrumenti – koka karotes, knaģis, sitamie instrumenti. Visi kopa muzicē un dzied.


Vecākiem tajā pašā laikā ir izglītojoša lekcija par latviešu valodas lietošanu ikdienā un nepieciešamību runāt valsts valodā. Visi pateicas ciemiņiem un dodas baudīt saulaino un silto laiku. Pusdienas. Arī pusdienās ir vitamīnu deva- zemenes un ķirši.

Pēc klusās stundas visi dodas jūras virzienā. Ūdens ir vēss, tāpēc tiek nolemts rīkot smilšu piļu celšanas konkursu. Katras mājiņas bērni veido savu pili vai cietoksni, ir pat bruņurupuči un ūdenskritumu. Dienas noslēgumā bērni pulcējas uz deju nodarbību. Šoreiz dejot gribētāju pulciņš ir lielāks, un arī puiši vairs nekautrējas. Dažu deju soļi ir apgūti izcili. Puišiem rodas ideja izmantot savu mūziku un sākas dejas brīvā stilā. Diena noslēdzas jautri. Pedagogi kā vienmēr apkopo dienā paveikto un visi dodas gulēt. Laika apstākļi mainās strauji, tāpēc jābūt gataviem uz neparedzētām izmaiņām.

21.jūnijs.

            Pa nakti ir bijis stiprs lietus un ir vēsi, tāpēc rīta rosmes laikā bērni vingro aktīvi, iziet šķēršļu joslu un rīta aplis ir noslēdzies. Laiks paliek siltāks un nometnes teritorijā parādās meža iemītnieki – vāveres. Kāda veikla vāvere turpat pie mājiņām iepriecina bērnus ar savu lēkāšanu un skraidīšanu, brīžiem ieinteresēti vērojot. Klāt nodarbību laiks – Latvijas 100-gades medaļu izgatavošana. Bērni iesaistās pašcietējošās masas izpakošanā. Katram bērnam tiek iedalīts metāla vāciņš un masas gabaliņš. Masa rūpīgi jāiestiprina vāciņa. Ar trafareta palīdzību bērni veido Latvijas kontūru un darbu papildina ar uzrakstiem, rotājumiem. No atlikušās masas ir iespējams izveidot dažādus dzīvnieciņus. Savus darbiņus bērni noliek saulē un vakarpusē darbiņi ir jau sacietējuši.

            Pēcpusdienā laiks paliek arvien karstāks, tāpēc bērni cenšas uzturēties ēnainās vietās – nojumēs, pie mājiņām. Pedagogi ir atnesuši lielu kasti ar plastmasas korķiem, kuriem ir izurbti caurumiņi. Bērni priecīgi taisa robotus. Katram robotam ir savas „superspējas” un vārds.

Pļavā notiek zīmēšanas nodarbība. Vienā lapas pusē tiek veidoti zīmējumi, bet otrā pusē nākas mazliet padomāt, jo no dažādiem vārdiem jāveido sakarības un loģiska atbilde. Vakarā laiks paliek vēsāks un tuvojas lietus, bet tas netraucē iekurt ugunskuru. Pirms vakariņām bērni saņem dāvanas un diplomus. Jautrība un prieks ir milzīgs, bērni steidzas uz mājiņām nolikt dāvanas un ātri atpakaļ pie ugunskura. Vakars paiet vērojot ugunskuru un pārdomājot nometnē pavadīto laiku. Sākas milzīga lietusgāze un visi dodas pa mājiņām gulēt.

22.jūnijs

Pēdējā nometnes diena. Jau no paša rīta bērni uzkopj mājiņas un kārto mantas, somās liek dāvanas, nodarbībās uztaisītos darbus un savas drēbes, lietas. Pēc brokastīm vēl pēdējā nodarbība – pērlīšu eņģeļu izgatavošana. Čaklākie bērni uztaisa pat vairākus darbus. Arī pedagogi un vecāki piedalās visās nodarbībās. Ātri pienāk pusdienlaiks. Pēc pusdienām nometnes dalībnieki pārliecinās, ka mājiņas ir atstātas tīras, paņemtas visas savas mantas. Tad visi dodas  sagaidīt autobusu, kurs vedīs uz mājam.